Parní lokomotiva 475.111
Technická data lokomotivy s tendrem
- Charakteristika 2'D1' p2 + 2'2'T32
- Rozchod 1 435 mm
- Počet válců, vrtání
2 × 530
mm
- Zdvih pístů 680
mm
- Průměr kol hnacích dvojkolí
1 750
mm
- Průměr kol
- - předního podvozku / zadního běhounu
880 / 1 150
mm
- - tendru
1 045
mm
- Přetlak páry
16
bar
- Roštová plocha
4,34
m²
- Indikovaný výkon parního stroje 2 000
koní
- Služební hmotnost
- - lokomotiva
99,6
t
- - tendr
69,0
t
- Maximální rychlost
100
km/h
- Minimální poloměr oblouku 150
m
- Celková délka přes nárazníky, lokomotiva s tendrem
24 790
mm
- Kapacita tendru - uhlí / voda 11,2 t / 32 m³
Historie lokomotivy
-
listopad 1947
- vyrobena lokomotivkou Škoda Plzeň pod výrobním číslem 1833/1947
- 1948 dodána ČSD a uvedena do provozu v lokomotivním depu Plzeň - rychlíky a osobní vlaky na trati Cheb - Plzeň
- Praha
1955
- předána do depa Chomutov pro vozbu vlaků na trati Cheb - Chomutov
- Praha
1977 konec pravidelného provozu v depu Louny
- předána do připravovaného železničního skanzenu v České Třebové (nebyl realizován)
- 1983 - nový majitel - Muzeum Škoda Plzeň
- 1984 předvedena na výstavě v Plzni u příležitosti výročí podniku Škoda
- 1990 předána současnému majiteli, Iron Monument Clubu Plzeň
- 1993
- oprava kotle a parního stroje v Železničních opravnách a strojírnách České Velenice
- 1994
- začátek kompletní opravy lokomotivy s cílem uvedení do provozuschopného stavu
- 10. 8. 1996
- první oficiální jízda po opravě
- 3. 5. 1997
- slavnostně pokřtěna primátorem města jménem Plzeň
- 1999
- první prezentace v zahraničí na oslavách 100 let Dopravního muzea Norimberk
- 2001 - 2004
- postupné provedení celkové opravy pojezdu lokomotivy i tendru
- 2006
- generální oprava parního stroje a parních válců
- 2007
- účast na oslavách 100 let výtopny v polském Wolsztyně, kde stále přetrvává parní provoz - účast na železničním festivalu u příležitosti oslav 1000 let bavorského města Fürth
- 2. 9. 2011
- přiděleno 12-ti místné mezinárodní označení 90 54 3998 016-0
- 2012 / 2013
- generální oprava a rekonstrukce kotle
- 11. 5. 2013 - první jízda po generální opravě kotle
Parní lokomotiva 1435 CS 400 "3627"
Technická data lokomotivy
-
Charakteristika
C m2t
- Rozchod 1 435 mm
- Počet válců, vrtání
2 × 385
mm
- Zdvih pístů
480
mm
- Průměr kol hnacích dvojkolí 950
mm
- Přetlak páry 14
bar
- Roštová plocha
1,59
m²
- Výhřevná plocha kotle
80,5
m²
- Jmenovitý výkon parního stroje
400
koní
- Hmotnost prázdné lokomotivy
27 550
kg
- Hmotnost vyzbrojené lokomotivy 37 200
kg
- Maximální rychlost
40
km/h
- Minimální poloměr oblouku
50
m
- Délka přes nárazníky
8 800
mm
- Zásoba vody
4,3
m³
- Zásoba uhlí v tendru 2 m³
Historie lokomotivy
-
1957
- vyrobena lokomotivkou ČKD Praha pod výrobním číslem 3627/1957,
tlaková zkouška kotle vykonána dne 18. 5. 1957
- podzim 1957 dodána z výroby do cukrovaru Žatec, začátek služby ve vnitropodnikové dopravě
- 21. 1. 1972 provedena poslední generální oprava v Dílnách pro opravu vozidel Plzeň
- 23. 9. 1978 provedena poslední velká oprava K3 v Železničních opravnách
a strojírnách České Velenice
- leden 1983
- ukončení provozu v cukrovaru Žatec
leden
- 1983 použita jako kotel pro ohřev vody v betonárně podniku
Elektrizace železnic při elektrizaci železničního uzlu Žatec, následně
odstavena v areálu cukrovaru
- 1992
- získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň
- 10. 4. 1993
- přepravena po vlastní ose ze Žatce do Plzně
- duben 1993
- kompletace a oprava lokomotivy do vystavovatelného stavu
- 5. 5. 1993
- první prezentace lokomotivy na výstavě v železniční stanici Bezdružice
- listopad 1999
- březen 2003
- součást expozice Železničního muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka
- od 4. 4. 2003
- součást expozice dopravy v rámci návštěvnického okruhu v pivovaru Plzeňský Prazdroj
- březen 2015
- přeprava lokomotivy z pivovaru Plzeňský Prazdroj do DKV Plzeň a ustavení zpět na koleje - v průběhu roku částečné zprovoznění
- 2016 - úplné zprovoznění lokomotivy pod označením 313.902 - po 33 letech vlastní silou
Motorová lokomotiva T211.042
Technická data lokomotivy
-
Uspořádání dvojkolí
B
- Rozchod dvojkolí
1 435
mm
- Délka přes nárazníky 7 240
mm
- Rozvor kol
2 800
mm
- Průměr kol
1 000
mm
- Typ motoru (původní) T111A
- Výrobní číslo (původní) 25009
- Výkon motoru (původní)
121
kW
- Typ motoru (současný)
T930-51
- Výrobní číslo motoru (současné)
- Výkon motoru (současný)
147
kW
- Nejvyšší dovolená rychlost
40
km/h
- Typ převodovky
ČKD M 150-4 Mylius
- Hmotnost lokomotivy ve službě
22
t
- Palivo Motorová nafta
Historie lokomotivy
-
1959
- vyrobena lokomotivkou ČKD Praha pod výrobním číslem 4653
- 27. 7. 1959
- předána TSS Koterov
- 27. 12. 1963
- 18. 3. 1964 - zapůjčena LD České Budějovice
- 19xx
- přechod k TD České Budějovice
- listopad 1986
- přeznačena na 700 620-8
- 9. 6. 1989
- přiděleno nové číslo 701 663-7
- 21. 6. 1989
- rekonstrukce v LD Zdice - dosazení motoru T930-51
- 1995
- majitel ČD SDC České Budějovice
- 22. 4. 1996
- přeznačena na 701 463-2
- 6. 11. 1996
- TBZ v úseku Ševětín - Dynín
- leden 2012
- majitel SDC Jihozápadní Čechy
- červenec 2012
- majitel SŽDC - Oblastní ředitelství Plzeň
- srpen 2013
- získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň
- 8. 12. 2013 - první jízda v muzejním provozu