Parní lokomotiva 475.111

Technická data lokomotivy s tendrem

  • Charakteristika                                                     2'D1' p2 + 2'2'T32
  • Rozchod                                                                1 435 mm
  • Počet válců, vrtání                                                2 × 530 mm
  •  Zdvih pístů                                                           680 mm
  •  Průměr kol hnacích dvojkolí                                1 750 mm
  • Průměr kol  
  • - předního podvozku / zadního běhounu          880 / 1 150 mm
  •  - tendru                                                                1 045 mm
  • Přetlak páry                                                          16 bar
  • Roštová plocha                                                    4,34 m²
  • Indikovaný výkon parního stroje                         2 000 koní
  • Služební hmotnost
  • - lokomotiva                                                         99,6 t
  • - tendr                                                                  69,0 t
  • Maximální rychlost                                               100 km/h
  • Minimální poloměr oblouku                                 150 m
  • Celková délka přes nárazníky, lokomotiva s tendrem               24 790 mm
  • Kapacita tendru - uhlí / voda                                11,2 t / 32 m³


Historie lokomotivy

  • listopad 1947 - vyrobena lokomotivkou Škoda Plzeň pod výrobním číslem 1833/1947
  • 1948 dodána ČSD a uvedena do provozu v lokomotivním depu Plzeň - rychlíky a osobní vlaky na trati Cheb - Plzeň
  • Praha 1955 - předána do depa Chomutov pro vozbu vlaků na trati Cheb - Chomutov
  • Praha 1977 konec pravidelného provozu v depu Louny - předána do připravovaného železničního skanzenu v České Třebové (nebyl realizován)
  • 1983 - nový majitel - Muzeum Škoda Plzeň
  • 1984 předvedena na výstavě v Plzni u příležitosti výročí podniku Škoda
  • 1990 předána současnému majiteli, Iron Monument Clubu Plzeň
  • 1993 - oprava kotle a parního stroje v Železničních opravnách a strojírnách České Velenice
  • 1994 - začátek kompletní opravy lokomotivy s cílem uvedení do provozuschopného stavu
  • 10. 8. 1996 - první oficiální jízda po opravě
  • 3. 5. 1997 - slavnostně pokřtěna primátorem města jménem Plzeň
  • 1999 - první prezentace v zahraničí na oslavách 100 let Dopravního muzea Norimberk
  • 2001 - 2004 - postupné provedení celkové opravy pojezdu lokomotivy i tendru
  • 2006 - generální oprava parního stroje a parních válců
  • 2007 - účast na oslavách 100 let výtopny v polském Wolsztyně, kde stále přetrvává parní provoz                            - účast na železničním festivalu u příležitosti oslav 1000 let bavorského města Fürth
  • 2. 9. 2011 - přiděleno 12-ti místné mezinárodní označení 90 54 3998 016-0
  • 2012 / 2013 - generální oprava a rekonstrukce kotle
  • 11. 5. 2013 - první jízda po generální opravě kotle

Parní lokomotiva 1435 CS 400 "3627"


Technická data lokomotivy

  • Charakteristika                                           C m2t
  • Rozchod                                                      1 435 mm
  • Počet válců, vrtání                                      2 × 385 mm
  • Zdvih pístů                                                 480 mm
  • Průměr kol hnacích dvojkolí                      950 mm
  • Přetlak páry                                                14 bar
  • Roštová plocha                                          1,59 m²
  • Výhřevná plocha kotle                              80,5 m²
  • Jmenovitý výkon parního stroje               400 koní
  • Hmotnost prázdné lokomotivy                 27 550 kg
  • Hmotnost vyzbrojené lokomotivy            37 200 kg
  • Maximální rychlost                                    40 km/h
  • Minimální poloměr oblouku                      50 m
  • Délka přes nárazníky                                8 800 mm
  • Zásoba vody                                             4,3 m³
  • Zásoba uhlí v tendru                                 2 m³


Historie lokomotivy

  • 1957 - vyrobena lokomotivkou ČKD Praha pod výrobním číslem 3627/1957, tlaková zkouška kotle vykonána dne 18. 5. 1957
  • podzim 1957 dodána z výroby do cukrovaru Žatec, začátek služby ve vnitropodnikové dopravě
  • 21. 1. 1972 provedena poslední generální oprava v Dílnách pro opravu vozidel Plzeň
  • 23. 9. 1978 provedena poslední velká oprava K3 v Železničních opravnách a strojírnách České Velenice
  • leden 1983 - ukončení provozu v cukrovaru Žatec leden
  • 1983 použita jako kotel pro ohřev vody v betonárně podniku Elektrizace železnic při elektrizaci železničního uzlu Žatec, následně odstavena v areálu cukrovaru
  • 1992 - získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň
  • 10. 4. 1993 - přepravena po vlastní ose ze Žatce do Plzně
  • duben 1993 - kompletace a oprava lokomotivy do vystavovatelného stavu
  • 5. 5. 1993 - první prezentace lokomotivy na výstavě v železniční stanici Bezdružice
  • listopad 1999 - březen 2003 - součást expozice Železničního muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka
  •  od 4. 4. 2003 - součást expozice dopravy v rámci návštěvnického okruhu v pivovaru Plzeňský Prazdroj
  • březen 2015 - přeprava lokomotivy z pivovaru Plzeňský Prazdroj do DKV Plzeň a ustavení zpět na koleje - v průběhu roku částečné zprovoznění
  •  2016 - úplné zprovoznění lokomotivy pod označením 313.902 - po 33 letech vlastní silou

Motorová lokomotiva T211.042

Technická data lokomotivy

  • Uspořádání dvojkolí                                                       B
  • Rozchod dvojkolí                                                            1 435 mm
  • Délka přes nárazníky                                                     7 240 mm
  • Rozvor kol                                                                       2 800 mm
  • Průměr kol                                                                       1 000 mm
  • Typ motoru (původní)                                                      T111A
  • Výrobní číslo (původní)                                                   25009
  • Výkon motoru (původní)                                                 121 kW
  • Typ motoru (současný)                                                   T930-51
  • Výrobní číslo motoru (současné)
  • Výkon motoru (současný)                                               147 kW
  • Nejvyšší dovolená rychlost                                             40 km/h
  • Typ převodovky                                                              ČKD M 150-4 Mylius
  • Hmotnost lokomotivy ve službě                                     22 t
  • Palivo                                                                               Motorová nafta

Historie lokomotivy

  • 1959 - vyrobena lokomotivkou ČKD Praha pod výrobním číslem 4653
  • 27. 7. 1959 - předána TSS Koterov
  • 27. 12. 1963 - 18. 3. 1964 - zapůjčena LD České Budějovice
  • 19xx - přechod k TD České Budějovice
  • listopad 1986 - přeznačena na 700 620-8
  • 9. 6. 1989 - přiděleno nové číslo 701 663-7
  • 21. 6. 1989 - rekonstrukce v LD Zdice - dosazení motoru T930-51
  • 1995 - majitel ČD SDC České Budějovice
  • 22. 4. 1996 - přeznačena na 701 463-2
  • 6. 11. 1996 - TBZ v úseku Ševětín - Dynín
  • leden 2012 - majitel SDC Jihozápadní Čechy
  • červenec 2012 - majitel SŽDC - Oblastní ředitelství Plzeň
  • srpen 2013 - získána do sbírek Iron Monument Clubu Plzeň
  • 8. 12. 2013 - první jízda v muzejním provozu