PROGRAM

 

Parní lokomotivu je třeba neustále otírat a udržovat v čistotě. Nejen proto, aby byla lesklá a krásná, ale také proto, že větší vrstva nečistot časem zasychá a práce na jejím odstranění je mnohem náročnější. Znečištění lokomotivy vzniká (mimo jiné) tak, že nečistoty a saze se postupně lepí na mastné součásti stroje. Vrstva se tvoří poměrně rychle....

Projekt Legiovlaku úspěšně pokračuje generální opravou lokomotivy 433.025 ze sbírek IMC Plzeň. Spolupráce Legionářů, IMC Plzeň a Českých Drah nese výsledky. Novostavba budky s použitím původních odlévaných a kovaných prvků je připravena k zavázání na rám lokomotivy.

Mechanický přikladač uhlí je velkým pomocníkem topiče při obsluze kotle parní lokomotivy. Pracuje tak, že mohutná otáčející se šroubovice nabírá ve žlabu tendru uhlí a dopravuje ho trubkou (podobně jako mlýnek na maso) do topeniště kotle. Zde uhlí padá na litinovou desku a odtud je rozmetáno proudem páry po ploše roštu. Celé zařízení pohání malý...

Plzeňský Iron Monument Club vlastní pětici historických osobních dvounápravových vozů, kterým se říká "Rybák" podle jména konstruktéra Inž. Jindřicha Rybáka, jenž navrhl jejich pojezd. Ten vykazuje mnohem lepší chodové vlastnosti díky dvojitému vypružení a rámu podvozku, který tvoří mezičlánekmezi vozovou skříní a dvojkolím. Takto...

Nevídaná atmosféra, obrovský ohlas a 4000 spokojených návštěvníků nás utvrdilo v přípravách této povedené akce na rok 2018. Na příští rok chystáme mnoho novinek, rozšíření výstavního prostoru a posílení vlakových spojů. Termín 12. května 2018 a díky skvělé spolupráci opět v Holoubkově. Sledujte náš Web ...