Představujeme se

Jsme transparentní neziskovka.

Cílem IMC Plzeň je záchrana a prezentace historických památek s důrazem na železnici. Dále rozšiřování parku provozních kolejových vozidel, jejich provozování při zajišťování služeb zákazníkům a v neposlední řadě i jejich zachování pro budoucí generace. Opravy, údržba a provoz historických exponátů se však neobejdou bez potřebného finančního zajištění a bez nutnosti dodatečné finanční podpory ze strany ochotných partnerů. Proto se touto cestou obracíme na případné zájemce o poskytnutí jakékoliv finanční pomoci.

Český svaz ochránců památek o. s.

občanské sdružení, zapsané v registru občanských sdružení podle zákona č. 83/1990 sb. pod č. j. VSP/1 - 1705/90-R

1. základní organizace Iron Monument Club Resslova 20, Plzeň, 301 00
E-mail: info(at)imcplzen.cz
IČ: 73716600

DIČ: CZ73716600

Bankovní spojení

Účet CZK: 475111070/2010, FIO banka
IBAN: CZ5220100000000475111070
BIC: FIOBCZPPXXX

Účet EUR: 2401208100/2010, FIO banka
IBAN: CZ3920100000002401208100
BIC: FIOBCZPPXXX

Základ sbírky IMC Plzeň tvoří v současné době tyto exponáty:

  • Parní rychlíková lokomotiva 475.111, vyrobená firmou Škoda Plzeň v roce 1947. Lokomotivu provozuje IMC ve spolupráci s Českými drahami a používá ji pro vedení historických vlaků.
  • Průmyslová parní lokomotiva typu CS 400. která je výrobkem ČKD Praha z roku 1956. Od roku 2016 je lokomotiva znovu plně provozní. Nyní plní traťovou službu pod číslem 313.90
  • Tendrová parní lokomotiva 433.025, ČKD Praha z roku 1948, je v současné době zařazena do projektu Legie 100. Iron Monument Club Plzeň, společně s Československou obcí Legionářskou a Českými drahami a.s. zahájili společně projekt záchrany stroje 433.025. Po celkové rekonstrukci a úplném zprovoznění bude "Skaliček" primárně plnit úkoly přepravy historického Legiovlaku v rámci projektu Legie 100.
  • Nákladní parní lokomotiva 556.0210, Škoda Plzeň 1953, v neprovozním stavu. V období březen 2004 - únor 2005 byla lokomotiva umístěna před obchodním centrem Olympia v Plzni.
  • Osobní motorový vůz M 133.005 na pohon dřevoplynem, vyrobený Škodou Plzeň v roce 1943. Přestože je zachována pouze vozová skříň bez motorové části, jedná se o velmi cenný exemplář, který by si zasloužil renovaci a zprovoznění.
  • Čtyři osobní vozy řady Ci z období let 1910 až 1925. Vozy čekají na opravu.
  • 8 čtyřnápravových rychlíkových vozů řady Bam v neprovozním stavu. Z těchto vozů plánuje IMC vytvořit muzejní vlakovou soupravu, která spolu s lokomotivou 475.111 dokonale navodí atmosféru našich železnic 50. a 60. let 20. století.
  • Dvounápravový služební vůz řady Dd z třicátých let minulého století.
  • Dvounápravový služební vůz řady Dsd z roku 1950. Vůz je provozní a je po vzhledové stránce uveden do stavu odpovídajícího roku výroby.
  • Dvounápravový poštovní vůz řady Fk z třicátých let minulého století.
  • Čtyřnápravový rychlíkový vůz řady Ca rakouské konstrukce z počátku minulého století.
  • Dva stabilní parní stroje, používané v provozech lihovaru.
  • Dva stabilní parní stroje pro pohon čerpadel ve vodárnách ČSD. Parní stroj z vodárny Staňkov je dlouhodobě zapůjčen Ekotechnickému muzeu Praha. Společně s parním kotlem a zařízením čerpadla je umístěn ve veřejně přístupné expozici v Praze Bubenči. Parní kotel a parní stroj z vodárny Pocinovice je připraven pro umístění v expozici regionálního muzea Techmania Plzeň.